نقش باد هنگام نشست و برخاست هواپیما 23 بازدید آموزشی 2021-02-16T07:58:13-08:00 Head wind Tail wind.مرکز آموزش خلبانی #نوین_پرواز_تهران#موفقیت#مهماندار_نمونه#اولین_پرواز#استرس_پرواز#ترس_از_پرواز#فرست_رایدر#_اضافه ... .
در این ویدئو شما شاهد تاثیر بادهای جانبی و طوفانی با سرعت بالا بر روی هواپیما هنگام لندینگ و تیکاف در فرودگاه بیرمنگام انگلیس هستید. به فشاری که بال هواپیما وارد میشه دقت کنید. 5 بار missed approach در ویدئو میبینید که 3 هواپیما ... .
باند فرودگاهی باید از لحاظ زیر سازی بسیار مقاوم باشد تا بتواند وزن مختلف هواپیما را به هنگام نشست و برخاست تحمل نماید. نماد ها و نشانه های مختلف باند فرودگاهی به شرح زیر است: .
اساسا، بالها در معرض نیروی باد زیادی هستند و اگر هیچ راهی برای متوازن کردن این نیرو وجود نداشته باشد، امکان جدا شدن بالها از بدن هواپیما هست، یا اینکه خم میشوند و باعث چرخیدن هواپیما می ... .
اگر باد پشت سر وجود داشته باشد، برای محاسبه وزن برخاست از 5/1 برابر باد پشت سر گزارش شده استفاده می شود و حداکثر باد پشت سر مجاز نیز باید 10 مایل دریایی بر ساعت (18 کیلومتر بر ساعت) یا 10 نات (knot) باشد.